مهدی داودی

آرشیو برنامه ها،‌ تغییرات نسخه ها، تجربیات و ...

مهدی داودی

آرشیو برنامه ها،‌ تغییرات نسخه ها، تجربیات و ...

مهدی داودی
پیوندهای روزانه

محیط های توسعه برای جاوا

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۱۹ ق.ظ

Java IDE

تو این مطلب میخوام در مورد محیط های توسعه برای جاوا صحبت کنم. اینکه انتخاب خودم چیه و چرا. اینکه شما از کدوم باید استفاده کنید و چه چیز هایی باید راجع به اونا بدونید.

فکر کنم همتون بهتر از من بدونین محیط های توسعه به چه چیز هایی میگن و به چه درد میخورن. اون ها در واقع مثل یک جعبه ابزار برای برنامه نویس هستن و خیلی کار برنامه نویس رو برای نوشتن کد راحت تر میکنند. در واقع برنامه نویس با استفاده از اون ها دقت و سرعت خودش رو افزایش میده، برای رفع خطاهای برنامه خیلی سریع تر اقدام میکنه و از کلی قابلیت و پلاگین های مختلف برای کدنویسی استفاده می کنه.

همونطور که گفتم جاوا تو این بحث از تنوع بسیار بالایی برخورداره(برعکس زبان هایی مثل سی شارپ و خانواده .NET که اکثر دوستان برنامه نویس در اون زبان ها از Visual Studio استفاده میکنند). پس انتخاب در مورد زبان جاوا کمی سخت تر میشه و کمی هم تحت تاثیر سلیقه افراد قرار میگیره. کافیه خودتون به این صفحه یه نیم نگاهی بندازید تا بفهمید چی میگم. حالا من با توجه به دلایل مختلف، تجربه و سلیقه خودم به ترتیب سه تا از مطرح ترین و قدرتمندترین IDE (Integrated Development Environments)  ها رو خدمتتون معرفی می کنم.

3 - Eclipse

Eclipse IDE Logo

Eclipse یکی از بهترین IDE های حال حاضر برای جاواست. این نرم افزار هم اکنون نزدیک به 44 زبان برنامه نویسی رو ساپورت می کنه و محبوبیت بسیار زیادی در بین برنامه نویسان داره. اولین نسخه از این نرم افزار در سال 2001 منتشر شد. همچنین خود Eclipse با زبان Java و C نوشته شده.

Eclipse برای هر سه سیستم عامل محبوب Linux , Windows , MacOS به صورت رایگان در دسترسه!

 -- Download --

.

.

.

2 - NetBeans

Apache NetBeans Logo

NetBeans یه IDE خوب برای جاواست. توسعه این نرم افزار مستقیما زیر نظر Oracle انجام میشه و همونطور که میدونید Oracle مالک معنوی جاوا هم هست. پس معلومه که باید سنگ تموم بذاره! این نرم افزار به طور کامل به زبان Java نوشته شده، از 28 زبان پشتیبانی می کنه و محبوبیت زیادی داره. اگر به دنبال تولید نرم افزار های دسکتاپ و گرافیکی جاوا هستید این IDE فوق العادست. مخصوصا اگه بحث کار با  Swing و JFrame باشه.

NetBeans برای هر سه سیستم عامل  Linux , Windows , MacOS به صورت رایگان در دسترسه!

 -- Download --

.

.

.

1 - IntelliJ IDEA

IntelliJ IDEA Logo

میرسیم به انتخاب اول من،‌ IntelliJ IDEA !

IntelliJ نزدیک به 19 زبان رو پشتیبانی میکنه، خودش کاملا به زبان Java نوشته شده و به شدت محبوب هستش. کار کردن با این نرم افزار فوق العاده لذت بخش و راحته. کار کردن با Plugin ها و Library ها خیلی خیلی راحته. همه ی این ها دلایل خوبی هستند تا رتبه یک رو بهش بدم. اما نکته ی خیلی مهمی که باعث شد انتخابش کنم اینه:

اگه میخواید به عرصه برنامه نویسی اندروید وارد بشید، از این IDE استفاده کنید!

چرا؟ چون Google با استفاده از پلتفرم همین IDE اقدام به ساخت Android Studio کرده. این به معنای شباهت بسیار بالای محیط این دو به همدیگست.

IntelliJ دو نسخه داره؛ یکی پولی و اون یکی رایگان. هر دو برای همه ی سیستم عامل های محبوب در دسترس هستند.

 -- Download --

در ادامه تصویری از همین IDE رو در سیستم عامل Linux مشاهده می کنید.(من از نسخه Community یا همون رایگان استفاده می کنم.)

IntelliJ UI

ممنون از وقتی که گذاشتید.

  • ۹۹/۰۸/۲۳
  • Mahdi Davoodi

Experience

Programming