مهدی داودی

آرشیو برنامه ها،‌ تغییرات نسخه ها، تجربیات و ...

مهدی داودی

آرشیو برنامه ها،‌ تغییرات نسخه ها، تجربیات و ...

مهدی داودی
پیوندهای روزانه

همونطور که میدونید، گروهی به اسم سیور هرگز وجود نداشته و فقط یک رویای پوچ تو ذهن من بوده. اما از اونجا که شاید واستون سوال بشه "که چرا سیور ؟"، تصمیم گرفتم یکمی در مورد این رویای پوچ و بی اساس صحبت کنم.

اکثر ما شرکت ها و سازمان هایی رو میشناسیم که در بیشتر موضوعات فعالیت دارن و تو همشون هم حرف اول رو میزنن؛ چیزی که من و بعضی از دوستام تو ذهن داشتیم یه گروه بزرگ بود که بتونه طیف وسیعی از اطلاعات، اخبار، موسیقی ها و .. رو در اختیار کاربران قرار بده. اما موضوع این بود که چطور؟

از اونجایی که پولی برای تبلیغات نداشتیم، آسون ترین راه رو انتخاب کردیم که به سواد خاصی هم نیازی نداشت. شروع کار، تصمیم گرفتیم از فضای مجازی کمک بگیریم که خب، به علت های مختلف مثل فیلترینگ، زمان کممون در حالی که دانش آموز بودیم و خیلی چیز های دیگه، این کارمون فقط وقت تلف کردن بود. از اونجا که هر شکستی درس های خوبی به آدم ها میده؛ دوس دارم که درس هایی که یاد گرفتم رو در اختیارتون بزارم.

به طور عمده شما برای تاسیس یک گروه به

نوآوری

نیاز دارین. این به این معنی هست که مطالب یا محصول کار شما باید تفاوت هایی از دیگر گروه داشته باشه و باعث بشه شما رو در نگاه کاربران متفاوت جلوه بده. دنبال روش های جدید رفتن ممکنه همیشه خوب نباشه اما باعث میشه شما متمایز بشید و همین میتونه برگ برنده شما نسبت به سایرین باشه.

اگه میخوایید برندی بسازید،

طراحی و شخصی سازی

برای برند شما مهم ترین نکته است. اگه یه چرخی تو فضای وب بزنید، میتونید متوجه بشید که اسم ها و شکل و شمایل برند ها و سایت ها چطور میتونه باعث جذب مخاطب بشه. کاربران همیشه و در هر موضوعی به دنبال زیبایی در کنار تفاوت و سادگی هستند. اگه یه نگاه به دانلود های برنامه ها در مارکت ها کنید، اپ هایی بیشترین دانلود رو خوردن که از ظاهر نسبتا بی نقصی بهره می برن.

شخصی سازی کاری بود که ما در انجامش به مشکل بزرگی خوردیم. برای طراحی آیکون گروه سیور از نرم افزار Logo Maker استفاده کردیم و با کمک Picsart حقوق معنوی اون نرم افزار رو زیر پا گذاشتیم. این از اون خط قرمز هایی هست که نباید به رد کردنش فکر کنید؛ چون اگه کاربر متوجه این موضوع بشه، دیگه نمیتونید نظرشو راجب خودتون تغییر بدید. میتونید از این مقاله هم دیدن کنید.

دوست دارید گروهی رو مدیریت کنید؟ باید از

دانش بالا

برخوردار باشید. شروع هر کاری نیاز به یک دانشی داره و شما باید قبل از شروع اون کار، توانایی خودونو بالا ببرید. وقتی اولین نرم افزارم (که واقعا مضحک بود) رو با اسم سیور منتشر کردم، انتظار داشتم که در چند ماهه آینده خودم رو در راس یک گروه نرم افزاری قوی ببینم ولی بیایید واقع بین باشیم؛ اونا فقط رویاپردازی های یک نوجوان 16 ساله بود. گروهی رو در نظر بگیرید که رئیستوانایی نداره. قطعا نمیتونید به این فکر کنید که اعضای خوبی میتونه داشته باشه. هیچکس حاضر نیست حرف کسی پایین تر از خودش رو گوش کنه.

در نهایت، بزرگترین نکته اینه که

واقع بین باشید

و در رویاهاتون زندگی نکنید. تکرار می کنم، در رویاهاتون زندگی نکنید، اونارو به واقعیت نزدیک کنید.